Şub24

Araç Periyodik Bakımı Ne Zaman Yapılır? Bakım Yapılırken...

Araç Periyodik Bakımında Hangi Parçalar, Kaç Km’de Değişir?

Araç kılavuzunuzdaki önerilen kontrol bakım noktalarının aracınızın sağlığı için gerekli olup olmadığını merak edebilirsiniz. Lastik contalar, ön cam silecekleri gibi bazı parçalar düzensiz aralıklarla aşınır. Bu “parçaların”, servisimiz tarafından veya kendi görsel kontrolünüzle periyodik olarak kontrol edilmesi gerekecektir. Diğer her şey için, bu araç bakım kılavuzu, ne yapmanız gerektiğini ve neden yapmanız gerektiğini açıklar.

Yağ ve Yağ Filtresi

Yağ ve yağ filtrenizin düzenli olarak değiştirilmesi gerekir, çünkü motor çalışırken küçük metal parçalar, hava kirliliği, karbon yağda kalır ve motorda aşırı aşınmaya neden olabilir. Geçmişte geleneksel olarak kullanılan sentetik olmayan yağın her zaman 3.000 kilometrelik bir başparmak kuralı vardı, ancak bugün çoğu otomobil türüne bağlı olarak 5.000 ve 10.000 kilometre arasında güvenli bir şekilde dayanabilen sentetik yağlar kullanılmaktadır. Yağ filtresinin 10.000 – 15.000 kilometre aralığında değişimi yapılmalıdır.

Hava filtresi

Tıkalı bir hava filtresi, motorunuzun nefes almasını zorlaştırır ve bu da performansı olumsuz etkiler. Tozlu bir ortama park ediyor veya araç kullanıyorsanız hava filtresini 15.000 kilometre daha erken bakıma gitmeniz daha iyi olacaktır. 10.000 -15.000 kilometre aralığında değişimi yapılmalıdır.

Yakıt filtresi

Yakıt filtreniz tıkanırsa, motor sert çalışır veya hiç çalışmaz. Yakıt filtreleri konusunda üreticinin önerileri büyük ölçüde farklılık gösterir, ancak bazıları filtrenizi 30.000 kilometre kadar erken bir sürede değiştirmenizi önerir. En iyi seçeneğiniz, yakıt filtrenizin sağlığını belirlemek için bir basınç testi yapmasını istemektir.

Aşırı sıcaklıklar, akü ömrünü ve uzun süre kullanılmasını etkiler. Akülerin kilometre olarak değil, zamanla garanti edildiğini, derecelendirildiğini ve aşınacak şekilde tasarlandığını unutmayın. 30.000 kilometrede bir aracın sağlığı için değişimi yapılmalıdır.

Fren Diski Balataları

Fren diski balataları aşınacak şekilde tasarlanmıştır ve değiştirilmesi gerektiğinde genellikle gıcırdama sesleri çıkarır. Düzenli olarak kontrol ettirin. İyi bir set 50.000 kilometre yol yapmanızı sağlayabilir. 50.000 kilometre de bir değişimi yapılmalıdır.

Antifriz Değişimi

Aracınızı soğutmak için radyatörden su ve antifriz karışımı akar. Aracınızda bulunan su kanallarının donmaması için kullanılır. Çok fazla soğutma sıvısı kaybederseniz, motor aşırı ısınır ve bu da ciddi hasara neden olabilir. Soğutma sıvınızı 60.000 – 120.000 kilometrede değiştirmeyi planlayın ve servisinizin tüm soğutma sistemini temizlediğinden emin olun.

Şanzıman Yağı

Düşük şanzıman sıvısı seviyeleri vites değiştirme sorunlarına neden olur ve şanzımanı yakabilir. Belirli bir kilometre işaretçisine uymak yerine şanzıman sıvınızı düzenli olarak izlemeniz önemlidir. Sağlıklı sıvı pembe olacak ve tatlı kokacak, kötü sıvı daha koyu kırmızı veya hatta kahverengi olacaktır. Birçok otomobil şanzıman yağı seviye çubuğunu motor bölmesinin (ön cam tarafı) arkasına doğru tutacaktır. Bununla birlikte, bazı otomobillerde şanzıman sıvısı için bir seviye çubuğu yoktur ve düşük veya kirlenmiş olan sıvı, bunun yerine ön panelde bir uyarı ışığı yakar – genellikle motor arıza ışığı yanar.

60.000 – 120.000 kilometre aralığında değişimi ve ya kontrolü yapılmalıdır.

Hidrolik Direksiyon Sıvısı

Düşük güçlü direksiyon sıvısı, tekerleği döndürürken sert direksiyona veya aşırı gürültüye neden olur. direksiyon sıvınızı yaklaşık 60.000 ile 120.000 kilometrede veya sorun çıktığında servise gitmeyi ihmal etmeyin.

Bujiler / Ateşleme Sistemi

Ateşleme sisteminizin bileşenleri arızalandığında, ön panelde “motoru kontrol et” ışığı, zor çalıştırma veya kaba çalışma olabilir. Servis, neyin değiştirilmesi gerektiğini söyleyen bir “kod” aramak için arabanıza bir dizüstü bilgisayar bağlayacaktır.

40.000 – 80.000 – 120.000 kilometerelere ulaşan araçlar periyodik olarak kontrolünü ve değişimini sağlamalıdır.

Zamanlama büyük ölçüde arabanızda bulunan bujilerin tipine bağlıdır. Çoğu yeni otomobil, bazen 90.000 bazen 100.000 kilometre dayanabilen iridyum veya titanyum bujiler kullanır. Ancak dikkatli olun: Bakırdan daha ucuz bujiler hala kullanımda ve genellikle 30.000 kilometrede değiştirilmesi gerekiyor.

Triger Kayışı

Zamanlama zinciri yerine bir triger kayışı kullanan araçların bu bakım hakkında endişelenmesi gerekir. Kemer arızası çok büyük arızalara yol açabileceğinden 75.000 ila 90.000 kilometre arasında önceden etkili bir şekilde kayışınızı değiştirmenizi öneririz. Arabanız bir kayış yerine bir zamanlama zinciri kullanıyorsa, uzman teknisyenden kontrol etmesini istemelisiniz, çünkü zincirdeki bağlantılar gerilebilir, ancak 6 rakamlı kilometrelere kadar devam etmelidir.

haşim otomotiv
galeri

Motor-Galeri-1
Mekanik
Direksiyon Simidi Galeri
Mekanik

Bugüne kadar 3000+ araç hizmet aldı
aracınız için en uygun
çözümleri sunmaktayız

Buji Değişimi Galeri
Mekanik
Yağ Değişimi Galeri
Mekanik
Egzoz Görseli 6
Mekanik